Na našich cestách stretávame rôznu kategóriu vodičov. Akoby aj nie, veď každý okres či mesto má svoju špecifickú kultúru značenia a spôsoby, akým sa venuje vodičom a problematike ciest. Z tohto dôvodu sú šoféri nútení vyprofilovať sa rôznym spôsobom. Inak sa jazdí na západnom Slovensku, inak na východnom, inak sa jazdí v Bratislave, inak v Trnave, inak v Košiciach.

dálnice

Niečo máme spoločné

Ak však jedna je spoločná takmer pre všetkých vodičov na našich cestách. Je to nedodržiavanie či prekračovanie rýchlosti aspoň o niekoľko kilometrov za hodinu. Spoliehame sa pritom na to, že prípadná dopravná kontrola nebude riešiť tých pár kilometrov naviac. Iste, v praxi to tak často aj býva.
Ale pomerne veľká skupina vodičov takého typu ľudí, ktorí obmedzenie rýchlosti nerešpektujú takmer vôbec, sú veľmi často profesionálni šoféri ako napríklad vodiči kamiónov, či iných nákladných automobilov. Títo šoféri totiž absolvujú tieto obmedzenia každý jeden deň. Pochopiteľne, že už im lezú na nervy tieto obmedzenia, ale žiaľ, na základe našej legislatívy tento fakt ešte neumožňuje oprávnene porušovať dopravné značenie.

tachometr

Jazdím rýchlo a občas aj s rizikom pokuty

Takýchto vodičov je taktiež pomerne veľká skupina. Sú to vodiči, ktorí jednoducho z princípu jazdia rýchlo a nerešpektujú dopravné značenia a obmedzenie rýchlosti. Ich filozofia jazdy sa zakladá na jednoduchom fakte. Jazdím rýchlo, keď ma náhodou dopravná kontrola chytí, zaplatím pokutu a potom znovu jazdím rýchlo. Nuž, každý je pánom svojho času aj svojich financií. Nepríjemné je to vtedy, pokiaľ takouto jazdou títo šoféri obmedzujú, či doslova ohrozujú iných vodičov
Žijeme v slobodnom demokratickom štáte, v ktorom síce platia isté pravidlá, ale o ich porušení dodržiavaní sa rozhoduje každý jednotlivec. Na čo musíme dbať je fakt, že niekedy naše rozhodnutie môže ohroziť bezpečnosť druhých. Takže sloboda a rozhodovanie spočíva najmä v zodpovednosti.