Pokiaľ ste už niekoľkokrát cestovali lietadlom a využili služby leteckých spoločností, no nestretli ste sa s dlhším meškaním alebo dokonca zrušením letu, môžete sa považovať za tých šťastnejších. Časté prípady niekoľkohodinového meškania alebo zrušenia pribúdajú najmä počas dovolenkovej sezóny, najčastejšie počas letných mesiacov. V takom prípade ale cestujúcim vzniká nárok na odškodnenie, výnimkou v istých osnovách nie je ani pomerne slušná finančná kompenzácia. Tú je možné požadovať až 3 roky spätne od vzniknutej udalosti.
Je však potrebné disponovať potrebnými dôkazmi a znalosťou svojich práv, pričom s odborným postupom a vybavením vám môžu pomôcť špecializované agentúry. Celý spor vám môže pomôcť do úspešného konca dotiahnuť služba meškanie lietadla odškodné Claimcloud.
- Ak prišlo k meškaniu letu, o finančnej kompenzácii môžeme vravieť v prípade, ak lietadlo príde do stanovenej destinácie s omeškaním viac než 180 minút, respektíve nad 3 hodiny.
- Pokiaľ vravíme o zrušení letu, cestujúci musí byť o tejto zmene oboznámený 14 dní vopred, v opačnom prípade vzniká zasa nárok na peňažné odškodnenie.
V oboch prípadoch ale nesmú byť príčinou mimoriadne okolnosti. Pod týmto označením si môžeme predstaviť náhle zmeny, ktorá letecká spoločnosť nemala šancu ovplyvniť ako napr. náhla zmena počasia, prírodná katastrofa, štrajk zamestnancov či náhla zmena politickej situácie apod.
Je však možné, že k týmto okolnostiam konkrétna spoločnosť priradí tiež technické poruchy lietadla, ktoré však pod túto kategóriu nespadajú. Ide o hru so slovíčkami a aj z tohto dôvodu je vždy lepšie, ak vám celý proces pomôže na odbornej úrovni vyriešiť špecializovaná agentúra.
V opačnom prípade sa výška odškodného delí do troch kategórií v závislosti od vzdialenosti plánovej trasy, pričom z pohľadu meškania ide o minimálnu čiastku 250 eur a maximálnu 600 eur.