Bolo dokázané, že keď mali deti k dispozícii menej hračiek, s každou hračkou sa hrali dvakrát dlhšie, vymysleli pre ňu http://www.karaoketexty.cz/texty-pisni/le-payaco/napoji-sa-na-nu-457619 viac využití a vydržali hrať sa oveľa dlhšie a hru rozvíjali.

plyšák

Výskumníci dospeli k záveru, že rodičia, školy a škôlky by mali zbaliť väčšinu hračiek a nechať len malé množstvo, ktoré budú pravidelne obmieňať. Je to dobré na podporenie detskej kreativity a zlepšenie ich pozornosti.

Cieľom štúdie bolo zistiť, ako počet hračiek ovplyvňuje kvalitu detskej hry. Zdá sa, že príliš veľa hračiek deti zbytočne rozptyľuje.

V batolivom veku sa deti vyvíjajú, takže nemajú ešte celkom zvládnutú kontrolu nad svojou pozornosťou. Ich pozornosť a teda aj hra môže byť narušená mnohými faktormi, ktoré predstavujú rozptýlenie.

kostky

Podľa vykonanej štúdie práve hračky môžu predstavovať takéto rozptýlenie.

Je lepšie dať deťom k dispozícii len zopár hračiek. Výsledkom potom je, že deti sa vydržia dlhšie hrať s jednou hračkou, na hru sa lepšie sústredia, čím je ich hra kreatívnejšia a zaujímavejšia.

Napríklad v Británii minú rodičia na hračky až 3 bilióny libier a prieskum ukázal, že jedno dieťa má až 238 hračiek, pričom v skutočnosti sa priemerne hrá len s dvanástimi z nich.

Nie je to však prvýkrát, čo výskum naznačil, že príliš veľa hračiek môže odvracať detskú pozornosť. V deväťdesiatych rokoch minulého storočia nemeckí vedci Elke Schubert a Rainer Strick uskutočnili experiment, kde z Mníchovskej škôlky odviezli preč všetky hračky až na tri mesiace. Po niekoľkých týždňoch sa deti tomu prispôsobili a ich hra sa stala oveľa kreatívnejšou a spoločenskejšou.

bubínek

Joshua Becker vo svojej knihe tvrdí, že menej hračiek podporuje detskú kreativitu, rozvíja pozornosť a učí deti starať sa o svoje hračky a vážiť si ich. Ak má však dieťa na výber z nespočetného množstva hračiek, málokedy sa naučí oceniť ich.


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup