Dennodenne žiť pod tlakom z pribúdajúceho množstva povinností a strese z toho, či ich stihnem všetky splniť, je z dlhodobého hľadiska cestou k vyhoreniu. Základom šťastného života je milovať svoju prácu, a to sa dá, len ak ju zvládate v pohode. Inak ste sa stali workoholikom, čo znamená, že ste „chorý“, pretože tento stav je dnes už definovaný ako moderná choroba.
Lepšie zvládať domácnosť a prácu a nájsť medzi nimi rovnováhu by vám mohli pomôcť tieto tipy.
1.Ste iný ako ostatní
Každý sme iný a každý z nás potrebuje k pohodovo zvládnutej práci iný denný režim, a preto nie je vhodné, aby sme sa porovnávali s ostatnými kolegami, ale treba nájsť systém práce, ktorý nám najviac vyhovuje.
2.Čas využívajte efektívne
Efektívne využitý čas 12 hodinovej zmeny je niečo celkom iné ako keď počas nej polovicu času preklebetíme. Je dôležité sa nad tým zamyslieť, určiť si v činnostiach svoje priority a potom vyradiť tie, ktoré vás iba rozptyľujú. Skúste do činnosti zapojiť aj ostatným členov domácnosti alebo kolegov v práci.
3.Doprajte si dostatok spánku
Spánok je pre dobrú výkonnosť počas dňa nenahraditeľný, preto ho neskracujte na úkor žiadnej činnosti, inak vám hrozí poškodenie imunity a viac stresu, stanete sa podráždení a vaša výkonnosť bude oveľa nižšia ako po kvalitnom oddychu.
4.Venujte sa záľubám
Popri každodenných povinnostiach je tiež potrebné nájsť či čas aj na vlastné koníčky a záľuby. Tanec, jazyky či posilňovňa, neodkladajte ich a prihláste sa, prežijete príjemné chvíle.
5.Koniec výhovorkám
Rázne skoncujte s frázou „nemám čas“, ktorú používame ako ospravedlnenie takmer všetci. Namiesto nej je vhodnejšie priznať si, že niečo „nie je moja priorita“, to vám pripomenie, že to treba prehodnotiť a napraviť.
6.Harmonogram vás zachráni
Veľmi účinným je vytvorenie si denného harmonogramu činnosti s časovým rozpisom, aby ste eliminovali chaos a stres z toho, že niečo počas dňa nestihnete.
7.Stereotyp je zabijak
Skúste trocha zmeniť svoj zabehnutý spôsob života, robte veci inak, ako doteraz. Cieľom nech je zefektívnenie každej minúty pracovného, ale aj súkromného času počas dňa.
8.Oddychujte
Počas voľných dní sa úplne odpojte, vypnite mobil, počítač a sústreďte sa na činnosti, ktoré vás bavia a na ktoré si v pracovnom kolotoči neviete nájsť čas. Dovolené je napríklad nerobiť vôbec nič!